Friday 13 July 2012

Penyakit malas nak mengupdatekan blog ni dah datang , aku dah lepaskan 2 cerita short vacation actually. Malas nau nak menghadap lappy, kerja lagi, rumah lagi, itinerary next year lagi, backpack info lagi. Adui....

AB Motel

Last 3rd November aku bawak parentku, adik beradik gi Langkawi. Kami stay dekat AB Motel Pantai Cenang connecting room 2 queen bed. Puas hati dengan bayaran semalam rm120.00 kami sewa 2 bilik dan 1 bilik diseberang jalan untuk Yani - bilik 1 queen rm80.00 semlam.

View dari cenang pantai, AB Motel yg kitaorang sewa.

Yang bestnya AB Motel connecting roomnya menghadap laut. Pagi pagi je bangun terus terjun laut..he....he...Pantai Cenang pun malam malam hapenning sangat.

Sampai di Airport Langkawi jam 8.30am, terus ambil kereta Innova dengan cik Shone. Dia cj rm300 untuk 3hari 2mlm.ok ape?...taklah mahal sangat tong tong ngan adik beradik. First kitaorang pergi dekat Dataran Lang, sarap sekali kat sana dengan mihon yg aku masak sampai abis gas...he...he...
Pastu kami ke Makam Mahsuri. Aku tak masuk pun. 8 tahun dulu dah pernah sampai dah.......balik singgah ke kedai gamat Nusantara. Lunch cari kedai makan kat Temonyong yang dalam forum sibuk citer sedap tu. Pada aku biasa je, tapi memang murah giler - kami makan nasi campur 9 orang semuanya dalam rm37.00. Seafood siang takde, kecuali on request baru buat.

Pas makan kitaorang check in. Solat jamak qasar dan rest. Jom tengok gambar....

Makam Mahsuri entrance

Kat stesen petronas, lupa dah ape name tempat ni.

Darwisyah kat atas Langkawi Cable Car

View dari pelantar Cable car

Pantai Pasir Hitam


Memang best ke Langkawi ni, tak pernah rasa boring walaupun aku da 4 kali repeat...he..he...Paling best shopping coklat....borong coklat kat sini untuk stock setahun....coklat Whittakers gold paling popular kat sini.

Borong stock setahun...he..he..
Syukur alhamdullillah, kali pergi dapat bawak adik beradik dan mak ayah...next family trip.....Sabah....insyaallah...

No comments: